tiistai 6. joulukuuta 2011

Onnea Suomi 94 v.!

 Moi!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Ihan outoo ku ei voinu kattoo Linnan juhlii (olisin voinu kattoo netistä mut juhlat oli ku olin koulus, joten ei onnistunu) ja muutenki olla jossain muualla ku Suomessa itsenäisyyspäivänä. Tai no Suomessa tuntu aina et ei se itsenäisyyspäivä merkkaa hirveesti, mut tääl maailman toisella puolella ollessa fiilis on ihan toisenlainen. Kaiken kaikkiaan sitä arvostaa Suomee ja suomalaisuutta tuplasti enemmän täällä ollessa ja tajuaa miten upea maa Suomi oikeasti on ja osaa arvostaa asioita eritavalla, kuten ilmasta kouluruokaa, jota inhoon Suomessa. Mut on se vaan niin helppoo ku voi vaan marssii jonoon ja ottaa mitä lystää eikä tarttee miettii joka aamu et onks mul nyt lompakko mukana tai jaksanko tehä eväät messiin.



Tänään mulla oli aamulla Rotary-meeting, joten mulla oli sitten Rotary-takki päällä koko päivän koulussa, jonka lisäks mulla oli mun Suomi-crocsit ja Maailman mestarit 2011-t-paita. Ja lakkasin mun kynsiin Suomen liput eilen illalla, joten Suomi oli aika hyvin edustettuna tänään ja monet tulikin kysymään et oonko Suomesta ja miks mulla on noi noin paljon Suomi-kamaa päällä, joten pääsin kertomaan ihmisille että tänään on Suomen itsenäisyyspäivä. Paras tilanne tapahtu hissan tunnilla, kun kerrattiin koetta varten (= Mr. C luki meille meiän kokeen tai no kysymysten aiheet) ja meil oli varmaan 10 min jäljellä ja Mr. C lukee sitä koetta ja katsahtaa muhun päin ja jää tuijottamaan mua kesken lauseen ja kysyy sit vaan et "onks sul Suomen liput lakattuna kynsiin?!". Mä olin vaan et "joo ku tänää on Suomen itsenäisyyspäivä..." ja loppu tunti menikin sitten Suomesta puhuessa...

Mutta siis joo, mun pointti on että Suomi on upea maa ja tavallaan mä oon nyt vasta oppinu arvostamaan sitä kun en oo Suomessa. Mut ennen kaikkea mä oon ylpeä että oon suomalainen! I love u, Finland! <3




xo
Henna

Ei kommentteja: