tiistai 12. heinäkuuta 2011

VIISUMI!!

Hey!

Jooo, elikkä eilen mulla oli viisumihaastattelu Helsingissä Yhdysvaltain suurlähetystössä ja mulle myönnettiin viisumi! Onneks toi viisumirumba on nyt takanapäin!!!

Itse haastattelu ja koko systeemi tuol suurlähetystös oli loppujen lopuks aika easy. Iskä heitti mut Hesaan ja kävelin siihe suurlähetystön eteen ja painoin ovisummerii ja sanoin nimeni siihen ja ne aukas sen oven. Sitten venasin siin rapus jonku 20 min ja sit pääsin sisään sinne suurlähetystöön. Ekaks oli turvatarkastus eli laukku ja paperit yms. piti laittaa sellasiin laatikoihi ja ne sit läpivalaistiin ja ite kävelin kans sellasen metallinpaljastimen läpi. Sitten mut ohjattiiin sellaseen huoneeseen jos oli kolme "tiskiä'" vähä samaan tapaan ku vaik juna-asemal on. Ne kutsu nimeltä siihe ekalle tiskille, jossa ne paperit piti antaa sille hemmolle ja se tarkasti ne. Mä en ollu maksanu sitä MRV-maksua mutta sen pysty maksaa siellä. Olin kuullu et sen maksun voi hoitaa kortilla mutta eipä pystynykään! Onneks mulla oli käteistä just se tarvittava määrä (olin ottannu sen käteisenä iha just in case) ja pystyin maksaa sen. Multa ne kysy seuraavat paperit: kirjattu kirjekuori eli kirjekuori jossa on sellanen lappu, jonka saa postista ja tarvittavat postimerkit, passi, DS-160 eli confirmation-sivu, DS-2019, guarantee form, kuitti SEVIS-maksusta... Lisäks mul oli vakuutusasiakirja ja kaks "viisumikuvaa", jotka se hemmo siin ekal luukul anto heti takas. Ton vakuutusasiakirjan se haastattelija tsekkas ja anto takas. Haastattelu tapahtu siinä tokalla tiskillä, johon kutsuttiin myös nimeltä. Oli iha kiva kuulla miten jenkit ääntää ton mun nimen... :DD Itse se haastattelu kesti ehkä 2 min ja meni iha ok. Kysymyksii oli vaa aika vaikee kuulla ku siinä vieresellä tiskillä oli joku ulkomaalainen ja se huus siin koko aja, mutta se haastattelija oli tosi mukava ja kohtelias eli ei kannata jännittää!


Tänään oon vääntänny pinssejä ystäväni Katan kanssa ja saimme kaikki Promohobbyn pinssit tehtyä ja lisäksi loput "pinssikoneen" pinssit eli nyt pitäis noi pinssitki olla aika pulkassa. Mulla on muutama viel kudottavana ja sitte pitää maalaa sellaset puupalikat ja kiinnittää niitten taakse sellaset kiinnityssysteemit ja se oli sitten siinä! Täytyy kattoo, jos ostaa sit viel lentokentält pari pinssiii. Helsingistä ostin pari pinssiä kanssa et eiköhän ne ala pikku hiljaa riittää...

Promohobbyn pinssit

Helsingistä ostetut pinssit

Pinssikoneen pinssit

Just kun oltiin saatu tehtyy noi pinssit nii tajusin et olin unohtannu kokonaan ne *elvetin 6-1-pinssit!!!  Nooo ei voi mitäää...

Facebookkiin on perustettu kaikille maailman Rotary-vaihtareille oma ryhmä ja lueskelin sitten eilen ajankuluks sitä etusivuu ja siinä oli tällänen väännös tästä Rotareitten Four D's-säännöstä. Mä en voinu ku nauraa!!!


The formal D's:
Don't Drink
Don't Drug
Don't Date
Don't Drive

The true D's:
Do it
Do it again
Don't tell anyone
Do it again

The exchange students D's:
Deny it
Deny it again
Deny it a third time
Do it all over again

Henna

4 kommenttia:

Juulia kirjoitti...

Oi oon kade sun pinsseistä! Siitä että ne on noin hienoja, ja lisäks vielä siitä että niitä on riittävästi :---D mulla tulee vielä kuolema niitten omien kanssa!

Henna kirjoitti...

Juulia: kiitti :DD kannattaa tilata noit Promohobbyn pinssei, nii pääsee aika helpol varsinki jos saa orjatyövoimaa avuks :DD

Katariina kirjoitti...

Heeei mitä tää on, missä maininta siitä että mä olin tossa pinssien teossa paljon parempi ku sä??? ;D;D

Henna kirjoitti...

jooojooo... ne vikat kymmenen oli jo vähä ympyrää muistuttavii ja kukakohan tunki ne takasysteemit sinne VÄÄRINPÄIN?? :DD