keskiviikko 14. syyskuuta 2011

i don't wanna go home!

Moi!

Mun kone ei edelleenkaan toimi, mutta sain ladattuu kuvia mun kamerasta mun hostdadin koneelle ne kuvat jotka onli mun kameras mutta kaikki muut kuvat on jumis mun koneessa, mutta onneks olin ladannu joitain vanhempii kuvii Facebookkiin. Eli nytten aatelin kirjottaa sitten postauksen parista viime viikosta ja taa postaus tulee olemaan oikeesti kunnon romaani.

Syyskuun eka ja toka paiva oli aivan sika kivat! Torstaina aamu alko ihan normaaliin tapaan, kunnes mut kutsuttiin "opolle". No menin sinne ja mun opo kyseli sitten etta onko kaikki ok ja tykaanko mun kursseista ja tohon kurssi juttuu vastasin etta joo mutta latina tuntuu aika vaikeelta... Opo ehdotti sitten etta mitas jos vaihetaan sut latina ykkoseen ja ma suostuin siihen. Eli nytten latina on iha liian helppoo, koska osaan jo kaiken. Ainoo vaan etta se tapa jolla latinaa opetatetaan taalla on ihan erilainen ku Suomessa, ja se kylla kusee. Ton vaihdoksen takia jouduin vaihtaa mun muita kursseja ja vaihtoehdot oli vaihtaa englannin ryhmaa tai matikan ryhmaa. Oon Aaronin kaa samas englannis ja oon yleensa iha pihalla mita pitaa teha etta en halunnu todellakaan vaihtaa enkun ryhmaa, joten jouduin vaihtaa matikan ryhmaa. Aaa ma tykkasin tosi paljon mun matikan ryhmasta! Yks tytto johon tutustuin matikas tuli kysyy multa lauantaina etta oonko vaihtannu matikan ryhmaa ja ku sanoin etta joo, se oli vaa etta mulla on ikava sua! Ma lupasin vaihtaa takasin siihen ryhmaan ens semesterilla.

No neljannella tunnilla paasin pois tunnilta ja tapsin kaikki muut Boise High:ssa opiskelevat vaihtarit. BHS:n kokoonpano on tallanen vaihtareitten osalta: Valeria Ecuardorista, Bella Taiwanista, Martina Italiasta, Moritz Saksasta Joao Brasiliasta ja Thor Norjasta ja tietenki mina. Seuraava pari tuntia meniki kierrellessa ympari koulua ja infoa kuunnellessa. Kun toi systeemi loppu, me paatettiin syya lounas yhessa ja tutustua toisiimme paremmin ja hauskaa oli!


Boise High:n vaihtarit 2011-2012
Illalla oliki sitten taas uintitreenit ja ihme tapahtu! Aiemmin mun valmentaja oli ignorannu mut ihan taysin, mutta nyt se laitto mut ja Saran uimaan iha special treenin (kohkoh me potkittiin muita perseelle sillo ekassa meetissa!)  Me uitiin melkee koko treeni rintaa ja meian valmentaja seuras ja kellotti meita koko ajan!!! Olin ihan super ilonen treenien jalkeen!!

Perjantai meni kans tosi kivasti! En vissiin tehny mitaan erikoista, koska en muista mitaa mita tapahtu perjantainta (on vaha jaanu toi paivakirjan kirjottaminen, hups!), mutta ainaki olin harkoissa.

Lauantaina menin tossa 4 aikoihi naapuriin Ryleelle. Ne pyys mua lahtee mokille niitten kanssa aiemmin viikolla ja ma olin sanonu etta joo. Lauantaina oli myos Boise State Universityn football game ja me tietenki katottiin se! Ma en ite ymmarra mitaan footballista, mutta kylla sen verran tajusin etta millon tuli touchdown yms. BSU muuten voitti sen pelin ja teian ois pitany kuulla millanen huuto kuulu ku meni ulos! Joka puolelta naapurustoa kuulu huutoa!


Pelin jalkeen pakattiin kamat(+koirat) ja lahettiin ajamaan kohti mokkia ja saavuttiin sinne joskus puol yhen aikoihin yolla. Aamulla R:n perheen perhetuttut, jotka on muuten Victorin yks hostperhe, saapu mokille kanssa ja syotiin aamupalaa niitten kanssa kunnon jenkkityyliin eli aamupalana oli pannukakkuja ja pekonia yms.!   Ahh rakastan pannukakkuja ja vaahterasiirappii! Aamupalan jalkeen ma lahin Ryleen ja Isan kanssa vaeltaa sellaselle maelle josta naki sen koko alueen. Ylospain meneminen kesti ehka puol tuntii ja alaspain about 10 min. Ton jalkeen lahettiin jarvelle tai no mun mielesta se oli kylla lampi ja lilluttiin siella vahan aikaa kunnes oli aika lahtea KIRKKOON! Hyva etta en hukkunu ku R:n aiti sano etta nyt lahetaan kirkkoon. Olin iha etta jaahas, saanko jaada autoon? No ma menin kuitekin kiltisti niitten kanssa kirkkoon ja kattelin sen 45 min maisemia, jotka naky ikkunoista. Kirkon jalkeen ajettiin takasin jarvelle ja lilluttiin siella sitten vahan lisaa.


 Mokki











Talta metsa nayttaa 10 vuotta metsapalon jalkeen..
.





 
Maananataina oli Labor Day, joten meilla ei ollu koulua. Pakattiin kamat ja lahettiin KUUMILLE LAHTEILLE!!! SO COOL!!









Me oltiin kuumalla lahteilla varmaan 4 tuntia ja lahettiin sitten himaan...

Viime vikko meni muuten iha normi tunnelmissa. Tiistaina oli toka swimming meet ja joo ma jouduin uimaan 100 perhosta. Meinasin saada sydarin kun tulin himaan maanantaina ja katoin mun sahkopostin ja meian valmentaja oli merkannu mulle 100 pepee!!! Olin iha et en kylla oo uimassa tota. No ma selvisin kuitenkin siita perhosesta ja sitten mulla oli viela 100 rintaa ja olin toinen jalleen.

Keskiviikkona meilla oli blockday ja siis lifetime sportia oli kaks tuntii ja me kaveltiin sellaseeseen puistoon ja pelattiin flag footballii... Ma tein kaks touchdownia ja olin iha kikseis sen takii, kunnes Aaron sano ku kaveltiin taks koululle etta ma rikoin saantoja kummallaki kerralla! Olin iha etta WTF?! Kiitti ku kerroitte mullekki ne saannot! No mut anyway, sain kuitenki paidan meian maikalta ja vaha respectii pojilta!

Torstaina mulla oli pistari U.S. Historyssa ja jooo... Meian maikka luki ne kysymykset aaneen joten ma missasin tyyliin kaikki tai ymmarsin ne vaarin ja sain 4/20... Tunnin jalkeen menin kysyy meian maikalta etta seuraavalla kerralla ku meilla on tollanen voisimma saada ne kysymykset et voisin lukee ne. Se oli vaa etta jooo sori en tajunnu tota ja sit se olin etta haluunko teha sen uudestaan? Oooo olin iha etta ma kuulin jo ne vastaukset ja maikka oli vaa etta ei se haittaa ja ma tein sen uudestaan ja sain 18/20!! Jotain hyotyy siita etta on vaihtari!
Perjantaisin me pelataan lifetime sportis aina dodgeballii ja viime perjantaina paatin etta mahan pelaan kanssa ja pelasinkin sitten. Ei se ollu nii paha ku oli ihan kentalla, ku se milta se nayttaa kentan laidalta. Maki poltin pari pelaajaa eli en ollu iha sukka siina!





Lauantaina oliki sitten jannaa ohjelmaa ja lauantaista tulee ihan oma postaus....

Taa viikko on menny kipeena ollessa, joten en oo paassy uimaan talla viikolla,  muuten on menny ihan kivasti! :) Sain 95/100 U.S. History kokeesta!


Henna

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Aivan mahtavat maisemat siellä! Ihan henki salpautuu :) Mul olis kans unelmana päästä joskus käymään luoteis-USA:ssa, esimerkiks Idahossa/Montanassa/Washingtonissa koska noi maisemat on vaan niin upeat! Muutenki ihana blogi ku sulla on niin paljon kuvia ja tekstiä!