lauantai 21. tammikuuta 2012

Let it snow!

Moi!

Tännekki saatiin viimein lunta viikolla (yök)! Lunta alko tulee keskiviikko aamuna ku kävelin bussille ja sitä tulikin sitten koulupäivän aikana varmaan 30 cm ja ylläripylläri liikenne oli ihan sekasin (nää ei ees käytä talvirenkaita tääl) ja lunta vaan sato koko ajan lisää... Illemmalla lumisade muuttu sitten vesisateeks ja yön aikana suurin osa lumesta suli pois.

Meil oli EOC kokeet (lukakauden päätöskokeet) viime viikolla ja meil oli half day ke, to ja pe (tiistai oli ihan normi päivä ja maanantaina ei siis ollu kouluu Martin Luther King Jr.:n päivän takii). Keskiviikkona mulla oli ekana matikan koe ja sit latinan koe. Ihana tunne ku maikka ilmottaa et neljä min aikaa ja kaks tehtävää kokonaan tekemättä ja no way et ne kerkeis tekee, joten lottoomalla mentiin sit ne kaks... Latina oli aika helppo, keskittyminen oli vaan vähä ontuvaa...




Torstaina oli sit eka Multi Media Design ja siis me vaan siivottiin luokkaa ja täytettiin sitten sellanen lappunen ja se oli siinä... Toisena mulla oli sit U.S. History, joka oli toinen näist mun EOC kokeista, jota en todellakaan halunnu tehä. Edellisviikolla Mr. C pyys kaikkii tulee chekkaa et onks puuttuvia assignmenttejä (en tiiä mikä tää on suomeks... tehtävä?) ja mikä arvosana on tällä hetkellä. Mulle se oli sit vaan et "älä stressaa EOC:sta... Vaikkakin mä oletan et sä saat A:n..." Joo siinä vaiheessa mä vaan nauroin päin naamaa...

Perjantaina ekana oli Lifetime Sport ja sit vika koe oli englanti... Lifetimessa me vaan pelattiin kolmee eri peliä ja panoksena oli 100 pistettä ja ideana oli et ne pitää oikeesti ansaita... Ekana pelattiin mun suosikkipeliä (NOOOT) ultimate frisbeeta. Toinen joukkue teki heti kolme maalia ekan 6 minuutin sisällä (hahhahah kertooko pikkasen meiän joukkueen panoksesta) mut sit me herättiin ("apuope" keskeytti pelin ja rehas meille). Mä seisoin endzonella, koska tytöt saa kaks pistettä aina touchdownista tai maalista. Alku näytti vähän huonolta, koska mä en saanu varmaan 7 syöttöö kiinni (joo ne olikin ihan *itun helppo ottaa kiinni ku ne lentää 3 feet over your head ja kimpoo seinästä herraties minne). Plan B sanokin sitte mulle et mee puolustaa, ja mulla sit pikkasen kiehahti ja sensuroituna käskin sen pitää päänsä kiinni ja heittämään sen frisbeen mun pääntasolle tai alemman eikä helvattu yli metrii pään yläpuolelle. Se meni aika hiljaseks ja no seuraavan syötön mä sainkin kiinni ja kaks seuraavaa ja me tasotettiin peli ja oltiin johossa pelin viime minuuteille asti kunnes toinen joukkue teki maalin tai touchdown tai mikä se onkin sitten ultimatessa. Vaihettiin sitten Flag Footballiin. Btw oon alkannu tykkää jenkkifutiksesta nyt kun vihdoin siitä jotain tajuun ja nyt oon ihan kingi flagissäkin ainakin puolustuksessa. Mut joo me voitettiin toi peli ihan reippaasti (10-1)... Toinen joukkue pääs varmaan 5 kertaa siihe 3 jaardin päähän mut ne ei päässy endzonelle asti. Plan A oli quarterbackinä toisessa teamissa ja flagissa quarterback saa juosta jos toisen puolen pelaaja ylitää tietyn linjan ja se lähti sit juoksee ja se meiän apuope, Tom, oli jo huutamassa er touchdown mut Plan A:n matka tyssäs sit muhun ja Tom oli sit vaan et "Touchd... Ou well our Finnish reindeerwoman didn't think so...


Viimene EOC oli sitten englanti... Olin ihan paniikin partaalla ennen tota koetta (TYHMÄÄ koska sil ei oo mitään väliä mitä arvosanoja mä saan ja mulla ei oo englantii ens lukukaudella!!). Se koe oli kuitenki ihan suht helppo, mut saa nähä millanen arvosana siit sitten tulee... So far oon saanu kaikista A:n :)

No mut sit siihen varsinaiseen aiheeseen! Bogus Basin, joka on laskettelukeskus about 30 min ajomatkan päässä, aukes eilen ja me mentiin sitten tänään laskettelemaan. Herätys oli 7 aikoihi ja matkaan lähettiin puol 9 aikoihi, mut rinteeseen me päästiin vasta puol 11 aikoihin, erinäisten ongelmien (=joku idiootti oli lähtenny ajaa sinne vuorelle kesärenkaiden kanssa sellasella ikivanhalla auton romulla, puita oli kaatunnu siihen tielle ja ei saatu takaluukkuu auki, koska siihen on eri avain ku niihin auton oviin etc. joten jouduttiin tiirikoimaan se lukko) takia. Ja sitten kun viimein päästiin rinteeseen sää oli aivan "huippu": oli niin sumusta et ei nähny 10 metrii pidemmälle, helvatunmoinen tuuli ja taivaalta tuli eka vettä, sitten rakeita ja sit lunta vaakatasos. Mut ei toi sää ainakaan mua haitannu :) Oli ihan sika kiva päästä laskee pitkästä aikaa! Ens viikon torstaina meil alkaa Rotary leiri tai joku vastaava McCallissa ja me lasketellaan siellä sitten et rinteeseen pääsee saletisti ens viikonloppuna. Mä halusin kyl mennä laskee ihan kavereiden kesken joku päivä :)














Takasin ajaessa maisemia katellessa mä tajusin kuin paljon mä rakastan Idahoo ja miten onnekas mä oon et oon ensinnäki saanu tilaisuuden asuu ulkomailla vuoden ja et satuin joutumaan Idahoon ja nimenomaan Boiseen <3




Henna

5 kommenttia:

Katariina kirjoitti...

Henna mä näin matkamessuil Idahon esitteen ja mun oli ihan pakko ottaa se, se on viel tosi paksuki :DD Heheh oli vaa pakko kertoo ku yllätyin nii paljo siel ku näin sen! :D

Henna kirjoitti...

mitä! eikä! sun pitää näyttää se sit mulle ku tuun takas! idaho <3

Julia kirjoitti...

Noi maisemat!! <3

Henna kirjoitti...

hahahahhaah äläpä <3 mä oon ihan in love

Saara kirjoitti...

Voi Henna, oon lueskellu tätä sun blogia ja nää sun kertomukset ja ajatukset on niiin samanlaisia mitä itekki oon aattelu ja edelleen aattelen Boisesta ja Idahosta ja olosta siellä. Ensinnäki munki 1.toive oli Australia mut Boiseen 'jouduin', mut ei kaduta yhtään. 2. samaan ajatukseen päädyin, että Home is where your heart is. 3. Bogusilta ajaessa takasi Boiseen, kun niitä maisemia kattelee sieltä autonikkunoista nii se tunne, kun tajuaa, etä kuinka paljon oikeesti vaan rakastaa sitä kaupunkia, elämää, oloa ja ihmisiä siellä, kaikkea. :) <3 Ja että kuinka onnellinen oikeesti on siellä. Haluaisin niin kovaa joskus asua Boisessa ja kasvattaa perheen siellä, mut usassa on vaan niiiin paska koulu- ja terveyssysteemi et kattoo nyt minne päin maailmaa sitä sitte päätyy. Ja voi, että noita muitaki on niin monta mut noi kolme nyt tuli ekana mieleen. Niin ihana kuulla, että viihdyt siellä noin hyvin!:) Kerro terveisiä Markleyseille, ihan kaikille multa ja haleja niille, ikävä. <3