lauantai 14. tammikuuta 2012

New Year's Eve


Moikka!

Vihdoin löyty aikaa  päivitellä blogia. Tai no aikaa ja aikaa, pitäis vissiin lukee EOC-kokeisiin jotka on ens viikolla mut emmä jaksa ja tavallaan ihan turhaa, koska noi kaikki kokeet on MONIVALINTAA, siis myös matikan koe... Lottoomalla mennään ainakin enkun koe, koska mä pudotin enkun pois ens lukukaudelle, mut mul on sen sijasta tekninen kirjoittaminen ja lukeminen... Saa nähä mitä siitäkin sitten tulee, mut nyt sit siihen varsinaiseen aiheeseen eli uuden vuoden viettoon!

Mulla uus vuosi meni ainakin totally erillälailla ku Suomessa. Aamusta mentiin syömään vohveleita mun  hostien perhetutuille, jotka sattu olemaan Thorin  (norjalaisvaihtari BHS:ssa) hosteja! Sieltä jatkettiin kattomaan korispeliä, joka oli University of Idaho Vandals vs. Boise State Broncos. Mun hostit on Vandals faneja ja mä kallistun ennemminki Broncojen puolelle, joten oli vähä awkward olla aina sillai JEEES ku Broncos teki korin... Koripallo ei todellakaan oo mun lempiurheilulaji, mutta toi oli kyllä sika jännittävä peli alusta asti! Ja mikä parasta Broncos voitti!


 No sitten jumitettiinki puolisen tuntii et päästiin ees parkkipaikalta ulos ja sitten 15 lisää ekoissa liikennevaloissa. Siinä sitten kelloo tuijottaessa tajusin et hei Suomes kello on melkeen 12 jo ja parin minuutin pääst äiti soitti mulle!

Valerian hostperhe (mun councelor) oli järkänny uuden vuoden juhlat ja kaikki rotary vaihtarit oli kutsuttu of course ja lisäks oli pari muuta vaihtarii ja sit Valerian ja mun kavereita Boise High:sta. Ilta alko kuvia ottamalla ja tortilloja syömällä ja muuten vaan tyttöporukalla hengailemalla. 10 aikoihin pojat sitten viimein ilmesty ja mentiin ulos nuotion ääreen istuskelemaan ja odottelemaan et kello lähenis 12.


 Daniela, I and Carol





Valeria & Mallory




 Lila, I and Bailey

Vähän ennen kahtatoista Valeria raahas siihen nuotion ääreen sellasen "nuken" joka oli tehty vanhoista vaatteista ja niitten sisälle oli tungettu sanomalehtii ja päänä oli ilmapallo. Välittömästi tää dude nimettiin Justin Bieberiks ja kun pikkasen ennen kello löi kakstoista JB pääty nuotioon ja me päästiin hakkaamaan sitä hiilihangolla. Illan ideana oli siis että jokainen kertoo oman maansa uuden vuoden vietto-perinteen ja se pyritään sitten toteuttamaan. No suomalaiset uuden vuoden perinteet ei nyt sitten ollu ihan toteutuskelpoisia, koska a) vaihtarit ei saa juoda alkoholia (hahaha no ei ne muutkaan saanu kun ikäraja on 21 täällä) b) täält ei löytyny tinahevosenkenkiä eikä sitä sellasta kuumennuslaitetta c) ilotulistusraketteja (siis sellasia ilmaan lentäviä) saa ampuu vain itsenäisyyspäivänä... No toi rakettiosa toteutettiin tavallaan sillä niiltä oli jääny papaatteja yms. maassa paukkuvii "rakettei" viime itsenäisyyspäivästä, mut ne oli niin säälittävii et voi kyynel. No mut siis toi nuken polttaminen on uuden vuoden traditio Ecuadorissa, ja ideana on siis polttaa kaikki menneen vuoden huono onni pois ja sen pitäis sitten tuua hyvää onnee ens vuodelle. Sitten kun kello löi tasan kakstoista me tungettiin suuhun 12 viinirypälettä tuomaan onnea uudelle vuodelle (tääkin oli ecuadorilainen perinne) ja seuraavaks me (Valeria, minä. Mallory ja Bailey ) juostiin pitkin naapurustoo hetken aikaa tyhjien matkalaukkujen kanssa. Tän taas vuorostaan pitäis tuua hyvää matkustusonnee... Meil oli Valerian kaa mielenkiintoinen keskustelu ennen ku me lähettiin juoksee ja se meni suurin piirtein näin:

H: Okay, so what is the idea of this thing?
V: It will bring u good luck with traveling...
H: What kind of luck?
V: Well if u do this u r going to travel next year. I didn't do this a couple year ago and I didn't travel anywhere in that year.
H: So if I don't do this I'm not going to travel anywhere... So that means
V: No Henna! It doesn't mean that u can stay here! If u don't do this, your plane is going to crash when u r going back to Finland...
H: Hahahhaha okay! I will do it! Maybe it will give so much luck that I can travel a lot, which would mean that I can come back to Boise...
V: OMG Henna!









 Ton matkalaukkujuoksun jälkeen me "ammuttiin" ne säälittävät raketit ja hengailtiin sitten vaan porukalla ja pohdittiin et mitä me tehtäis luultavasti, jos oltain kaikki kotona (tuli aika värikästä settii, mut kaikki oli yhdessä sitä mieltä et ei kyl oltain millään limpparilinjal). Mä oon muuten btw huomannu et en käytä koti-sanaa enää Suomesta. Mä en sano et I'm going to go back to HOME, vaan mä sanon home:n sijasta Finland. Tottakai Suomi tulee aina olemaan mun koti, mut YOUR HOME IS WHERE YOUR HEART IS, ja nyt ainakin mun sydän on täällä.





Joskus 2 aikoihi jätkät lähti sitten vihdoin ja viimein ja me päätettiin tyttöporukalla kattoo leffaa ja leffaks valikoitu The Notebook. Voi chiisus en varmaa oo itkeny ikinä niin paljon leffan aikana (hahahha ellei Spirittiä oteta huomioon)! Oli aika awesome tajuta sen leffan jälkeen et ei saamari mul ei ollukkaa vedenkestävät meikit niinku yleensä ja koko naama oli musta... No mut sit joskus 5 aikohi viimein kömmittiin nukkumaan... Porukat oli pikkasen hitaita aamulla ku Valerian hostit tuli herättää meiät aamupalalle...

Sellanen uus vuos tuli siis vietettyy täällä :) ilta oli ihan kiva, mut mä kyllä tykkään enemmän suomalaisesta uuden vuoden-traditioista... Täällä ne oli vähä lame ainakin koska raketit puuttu kokonaan, mut oli kiva nähä muita vaihtareita!

Henna

Ei kommentteja: