sunnuntai 3. huhtikuuta 2011

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MOI!

Mä sain eilen sähköpostia Idahosta ja  viesti alkoi näin: "Terveiset Idaho!  According to Google Translate, this says “Greetings from Idaho”"! Siin vaihees olin jo sillai okei tää ei oo iha tavallinen sähköposti, joten mä luin sit vähä eteenpäin ja viesti oli mun ekalta host-perheelt! Kun sain luettua viestiä vielä vähän eteenpäin, tuli taas kunnon kiljumiskohtaus ja juoksin alakertaa kiljumaan äitille, et sain viestiä mun host-perheeltä, joka asuu Boisessa! Joten arvatkaa kuka viettää ensi vuoden BOISESSA!! Oon niin iloinen, koska olin kelannut koko ajan et joudun jonnekki landelle mis kasvatetaan perunoita!! 




Boise on siis Idahon pääkaupunki ja asukkaita siel on noin 200 000 ja se on siis Idahon suurin kaupunki!
Boisen alue on maantieteellisesti aavikkoa, mutta mun host-isän mukaan kaupunki on kuitenkin suhteellisen vihreä, koska se sijaitsee Kalliovuorten kupeessa ja kaupungissa menee joki ja siellä on muutenkin vesistöjä. Nimi Boise tulee ranskan sanasta "les bois", mikä tarkoittaa kuulemma puita ja kaupunki on muutenkin kuulemma puinen erityisesti läntiseltä rinteeltään. Kaupunki sijaitsee n. 3000 jalkaa (n. 1000 metrii) merenpinnan yläpuolella. Boisen lähellä on myös (n. tunnin automatkan päässä) laskettelukeskus ja vaihtarit saa ilmaset hissiliput sieltä, et pääsen ainaki laskettelee siellä! Ja tietenkin tosi tärkee juttu, josta Kata mua heti infos, on se et siel on Forever 21.



Kouluu tuun käymään Boise High Schoolissa ja samaan kouluun on tulos myös toinen rotaryvaihtari Ecuadorista. Koulumatkan tuun kuulemma menemään mun hostveljen kaa ja ainakin koulusta himaan tulo tapahtuu koulubussilla! Kui siistii!



 

Kaikista parasta koko jutussa on et se et pystyn todennnäköisesti uimaan siellä. Tuol Boise High Schoolis on oma uimajoukkue ja mun host-iskä yrittää nyt saada mua siihe joukkueeseen. Toinen mahdollinen uimateam on jonkun tälläsen perhekuntosalin uimateam mut toi koulun kuulosti paljon paremmalt vaikka ilmeisesti toi perhekuntosalin teamki on iha kova...


Oon niin onnellinen tällä hetkellä. Mun eka host-perhe vaikuttaa tosi ihanalta ja aahh ihanaa et mul on host-sisaruksii, eikä ne oo mitäää 4 v. vaan perheen tytär on 18, mutta hän on tosin lähdössä vaihtariksi Brasseihin, joten voi olla et me ei ikinä tavata mut ainaki mul on 16 host-veli, joka kaa kuljen sit kouluun!

Kuvat on jälleen googlesta

Henna

8 kommenttia:

Katariina kirjoitti...

Uuujeee :D:D Onks tos kuvas sun koulu? Vähänks hieno!! Ja F21 nyt on tietty yks olennaisimmist tiedoist ;))

Henna kirjoitti...

joo on se siin kuva! olin iha innoissani ku näin ton julkisivun ekaa kertaa! hahahah nyt mä saan ainaki ostettuu kaikkii hienoi vaatteita koko vuoden! :DD

Henna kirjoitti...

*kuvas

Julia kirjoitti...

kuin siiistii!! ja ihania noi kuvat! :-D

Henna kirjoitti...

nii! aaah oon nii ilonen et pääsin tonne... :) mut sun pitäis nähä viel se mun tuleva hima jos se on se talo jota mä luulen siks!

Minna kirjoitti...

Jee! Ei kuulosta yhtää mormonilandelt ;D Ja vähä kiva et sait jo nyt tietää perheen :D

Jenna kirjoitti...

Jee ollaan naapuri osavaltiois! :) Onnee sairaasti, vaikuttaa ihan sairaan kivalt! Onks Yellowstone niinku Idahon puolellaki? Mut onnee viel! (:

Henna kirjoitti...

Niimpä ollaanki ja onnea sullekkin chokoliini! Ja Yellowstone on osittain Idahon puolella! :)