perjantai 11. marraskuuta 2011

Haaste

Säännöt ovat seuraavanlaiset:

- kiittää tunnustuksen antajaa

Kiitos tästä postauksesta kuuluu Chokoliinille, joka anto mulle tän haasteen blogissaan!

- antaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle

Vaihtariblogit: Jenna, Essi, Elsi, Milla, Heta, Kiia

Muut: Kata, Minna

- ja ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta.

- kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestään

1. High school uintiseason on nyt ohi ja käteen jäi District&State Champions-titteli! GO BOISE BRAVES!

Joo eli high school uinnit on nyt uitu. Tykkäsin tosi paljon BHS:n uintiteamista ja uinnin kautta tutustuinki aivan ihaniin ihmisiin ja sain tosi paljon kavereita! Oli tavallaan tosi kiva nähä miten tää high school uintisysteemi toimii ja miten sitä mukautuu iha uudenlaiseen treenaustapaan ja kaikkeen muuhun uuteen... Oli tosi jännä huomata et miten hierarkkinen toi team oli! Kapteenit oli ihan ehdottomii johtajii ja sit tuli seniorit, juniorit ja sit sophmores ja freshmanit... Kun yks junior lähetti kaikille sähköpostin, jossa se kommentoi meiän käytöstä meeteis ja pyys meitä osottamaan vähä parempaa teamspirittii siit nous hirvee haloo et ei se voi tehä tollasta koska se on Junior... No mut joka tapaukses vaihtarikiloja ei ainakaa oo tullu kiitos uinnin! Seuraavaks ois tarkotus alkaa treenaa Boise Y:n teamis parin viikon pääst, kun vaan saan paperiasiat järjestykseen (tääl joka hiivatin asiaan tarvii sata erilaista helvatun paperia ja lupaa). Uintiporukka pysyy vissiin aika samana mut uusiikin tuttavuuksii tulee iha saletisti. I can't wait!


2. Oon ihan koukus Blue Mountain Stateen...

Älkää tuomitko mua ja tää ei oo mun vika! Lauantaina State-meetin jälkeen Sara, Sarah ja Ashley tuli meille yöks ja koska oltiin kaikki iha poikki, päätettiin vaa maata mun sängyllä ja katella jotain ja Ashley laitto sitten BMS:n pyörii ja no me katottiin varmaan 10 jaksoo putkeen... Sit pidettiin breikki ja mentiin tekee pitsaa ja sillä välil ku ne oli uunis, katottiin vähä lisää BMS:ää ja sit syötii ne pitsat ja jatkettiin BMS:n kattelemista jälleen. Sit oli Herkuleksen vuoro (ööö kaikki nukku puolet leffasta) ja heheeh sitten katottiin taas BMS:ää. Sunnuntai meniki sitten läksyjä ja BMS:ää katelles... BMS on vaa ihan sairas! Se on ihan yliampuva mut jotenki vaa nii hyvä ja koukuttava! Henkilöhahmot on vaa jotain nii parasta täs sarjas! Thad and Alex <3 En tajuu miten toi Thadin näyttelijä pystyy kiljuu ku tyttö! Repeen ihan joka kerta sille!

3. Oon saanu aivan uskomattoman ihania kavereita ja tutustun koko ajan uusiin ihmisiin...

Yks parhaimmista puolista siinä et on vaihtari. Tää on aivan uskomaton tilaisuus tutustuu uusiin ihmisiin ja saada, ainakin hope so, ystäviä koko loppu elämäks! Mutta ite pitää olla oikeesti aktiivinen. Ainakaan näis isommis kouluis kukaan ei todellakaan tuu sun luo et heiootsävaihtariHaluutkoollamunkaveri? Tai ainakaan kukaan ei tullu mulle tollai. Tosin mä kyllä sulaudun massaan ihan semihyvin ja yleensä porukat ei tajuu et oon vaihtari ennen ku alan puhuu (aksentti paljastaa).

4. Sunnuntaina ois tarkotus tehä suomalaista ruokaa hostperheelle...

hahahha saa nähä mitä siitäkin tulee! Mun kokkaustaidot rajottuu pitkälti tiikerikakun, nuudeleiden ja pussi/tölkkitomaattikeiton lämmitämiseen ja sunnuntaina ois tarkotus tehä Karjalanpaistii, perunamuussii (kirjotin ton varmaa 10 kertaa vääri), rieskaa ja mustikkapiirakkaa hosteille! Pelottavaa mut enköhä mä tän jotenki händlää... Nyt pitäis vaa löytää kaikki tarvittavat ainekset jostain. BTW oon ettiny rahkaa kohta kolme kuukautta enkä oo vieläkää löytänny... mikä tätä maata vaivaa, kun kaupois ei oo rahkaa tai ku mustikat on sellasii ihme hormoonijättimustikoita joita mä inhoon ylikaiken? No elämä on

5. Rakastan lifetime sporttii...

Lifetime sport on ihan sairaan kiva tunti yleensä! Tai ainakin sellanen tunti et aina on jotain tapahtumaa ja jotenki mä aina ootan tota tuntii, joka ikinen päivä! Meiän ryhmän ryhmädynamiikka (en tiiä onks toi nyt ihan oikee sana tähä tilanteeseen mut who cares) on tooosi mielenkiintonen ja varsinki tänää ku pelattiin tai no jätkät pelas dodgeballii ja tänää tunnelma oli aika tulenarka jotenki ja jätkät oikeesti koitti lahtaa toisiaan. Plan A sai pallon naamaansa ehkä 5 kertaa ja vikalla kerralla tuli sen verran hyvä headshot et veri alko lentää herran nenästä... No Plan B pelas aluks silla samalla tavalla millä se pelaa aina; ku peli alkaa, se oottaa et Plan A heittää pallonsa ja sit se hyökkää ja toinen joukkue pakittaa kiireesti ja yleensä se saa pari ulos ja sit se pakittaa takasin ja roikkuu porukan hännillä ja höykkää aina välillä ja sit ku porukka alkaa vähenee se alkaa tykittää (joo en oo tarkkaillu sitä yhtää). Luonnollisesti kaikki koittaa saada Plan B:n ulos äkkii ja tänää sillä ja herra Golfpelaajalla oli eri mielipide, et paloko se vai ei ja Plan B suuttu ja tiiättekö sen sellasen ihme haluutkotapella-liikkeen mitä jätkät erityisesti tekee. No se teki sen ja minä ja Emilie oltiin jo et oho oho, calm down! Mun niis anyway, must tää tunti on vaa nii mielenkiintonen koska täl tunnil on ihan sikana erilaisii ihmisii ja Plan A ja B (pitäiskö mun tehä Idahon aakkoset-postaus?) on aina hyvii tarkkailun kohteita.

6.Oon alkanu tykkää U.S. Historysta

Eilen meil oli koe ensimmäisestä maailmansodasta ja meiän piti kirjottaa essee siitä et mitkä syyt johti siihe et USA liitty sotaan. No Suomes mä oon hyvä kirjottaa esseitä, mut tääl mä en vaa jostain syystä saa mitää järkevää paperille ja se risoo mua ihan törkeesti, mut eilen viimein mä sain kirjotettuu hyvän ja PITKÄN essseen! Ja mä tykkään tosi paljon meiän opettajasta nyt ku oon tottunu sen tapaan opettaa! Ja ilmeisesti se tykkää mustaki tai ainaki se heittää aina läppää mun kaa. Mut siis joo eilen ku palautettiin ne kokeet ja Mr. C jako ne sitten takas satunnaisille ihmisille korjattavaks, se oli ihan et meinasitsä kirjottaa kirjan, kun se tsekkas mun kokeen nopee läpi... Mä olin vaa et Thats the way how we write esseys in Finland! Ja jos joku ei tiiä tänää on Veterans Day eli päivä jollo ensimmäinen maailmansota loppu ja viime viikolla kun käytiin läpi sitä et miten sota loppu ja meiän maikka kysy et mikä holiday 11.11 on ja kaikki oli ihan et ei mitää käsitystä, joten mä viittasin ja vastasin Veterans Day mikä oli oikein. Hahahhaha teiän ois pitäny nähä meiän maikan naama! Se oli ihan et "hei te typerykset, tyttö Suomesta tietää mikä päivä ens viikon perjantaina on ja te ette vaikka te asutte Jenkeis? Hei haloo!" Ja sit maanantaina Mr. C jako meiät ryhmiin ja meiän piti laatii lista et mitä maa joutuu maksaa sotakorvauksii, mitä tehään kuolleille ja muutenki laatii tavallaan "rauhansopimus". Koska kukaa muu ei suostunu lukee meiän sopimusta mä sitten luin sen ja koska kaikkien ryhmien sopimukset oli pikkasen erilaiset, Mr. C oli et okei kuka rupee johtajat ja 5 tyyppii nosti kätensä ja Mr. C pyys niitä sit nimeemään kuka niitten mielestä sopis johtajaks ja 3 sano Finland eli siis mut (toi on nimi jolla mut tunnetaan tolla tunnilla)! Hahhahah tuli ihan semi hyvä fiilis ton takii!

7.  Mä en malta oottaa toukokuuhun asti...

Meil on seuraavat high school tanssit probably vasta toukokuus ku meil on Prom! Prom on siis näistä high school tansseista se virallisin, jollo ainakin senioreitten ja junioreitten tulis pukee pitkä mekko. Mun plan on ostaa täält kevääl joku ihan super awesome mekko jota voin sit käyttää vanhoissaki. Oon jo pikkasen katellu mekkoja sillä silmällä ja tiiän suurin piirtein millasen haluisin. Mutta mut tuntien sellasta täydellistä mekkoo ei oo tehtykkäää... Ystävänpäivänä Capitol high school pitää jotku Ystävänpäivä-tanssit ja mulla on kavereita siellä et hope so mä pääsen vieraaks noihi tansseihi. Viime vuonna noi tanssit oli sellaset et kaikkilla oli naamiot! Kui siistii toi ois jos se sama juttu ois tänäki vuonna!

8. Tää on varmasti yks parhaimmista vuosista kun elämäs!

Oon ollu Jenkeis nyt yli kolme kuukautta (!!!) ja tiiän jo nyt et sit ku mun pitää lähtee täält siit tulee ihan KAMALAA!! Suomesta lähtö viime elokuus oli tavallaan vaikee mut tiesin et palaan Suomeen vuoden pääst ihan varmasti ja kaikki tuttu oottaa siellä, mut ens kesänä sit ku pitää lähtee, mä en tiiä tuunko palaamaan Boiseen ku ehkä vast parin vuoden päästä hyväl tuuril... Mutta turha murehtii tota vielä ku mulla on kuitenki melkee 9 kk viel edes ja paljo on viel kokematta! Mutta tähän mennessä mä oon tykänny ihan hirveesti kaikesta tääl. Tottakai huonojaki päivää on ollu esim. torstai oli ihan kauhee ja mä vissiin pelästytin mun kaverit iha semihyvin, ku mä ihan pikkasen sekosin lunchilla... Mutta jos sulle tulee mahdollisuus lähtee vaihtariks, niii lähe ehdottomasti! Ihan sama minne! Kun vaa menee avarin katsein ja on AKTIIVINEN ja tekee pikkasen töitä kavereiden eteen, mä voin luvata et tulee olemaan ihan awesome vuosi! Vaihtariks lähteminen oli ehdottomasti yks parhaimmista päätösistä mun 16½ vuoden elämän aikana!

Juu eli tällänen postaus tällä kertaa... En tiiä oliks täs mitää järkee ja mut ei voi mitää ja kuvia ei tullu tällä kertaa ku Blogger ei suostunu yhteistyöhö...

Henna

2 kommenttia:

ansu kirjoitti...

apua, oon miettiny et pitäiskö lähtee vaihtariks ja oon kyl kallistumas jo vaihton lähtemisen kannalle.... kuiteski nää sun kirjotuket on kivoi henna !(:

Henna kirjoitti...

ansu jos meinaat lähtee vaihtoo kannattaa sit alkaa hakee pikkasen äkkii!