keskiviikko 2. marraskuuta 2011

Kuulumisia

Moi!

Pahoittelut ettei postausta oo kuulunu vähään aíkaa mut on vaan ollu ihan kauhee kiire koko ajan... Käytännössä oon käyny himas vaan tekemäs läksyt, syömäs ja nukkumas (lue: dataamassa) ja muuten oon ollu uimas, swimming meeteis tai hengaillu kavereitten kaa. Mutta siis joo hyvää kuuluu ja koulu sujuu tosi hyvin. Mulla on siis kuus eri ainetta ja kaikista oon saanu A:n tähän mennessä ja mulla on paras arvosana (99.97%!!!) mun matikan ryhmästä ja se on vissiin myös paras arvosana mun matikanmaikan kaikista ryhmistä, joten ainakin matikka sujuu! :) Englanti on tällä hetkellä ainoo aine joka tuottaa ongelmia edelleen, ja yks syy siihen tosin on se et inhoon tota tuntii mut mul on siitäkin A eli 9-10. Ja toi edellinen postaus (Vamppyyripäiväkirjat-juttu) oli siis englantiin. Meiän piti lukee kirja ja tehä siit elektroninen esitelmä, joten mä päätin kirjottaa koko paskan mun blogiin... Oli muuten aika pelottavaa puhuu englantii koko luokan ees, mut tosin luin myös ne samat lauseet suomeks ja oli kyl hauska kattoo porukan ilmeitä ku aloin puhuu suomee...Oli pikkasen vaikee pitää pokkaa, mut must oli hyvä idea puhuu aina väliin suomee ja taas sitten englantii... Se tuntu vaan paljon helpommalta :)



 Oon jankuttanu syyskuun alusta asti meiän Lifetime sport-maikalle et millo me voidaan pelaa pesistä ja me pelattiin pesistä viimein viime viikolla ja se oli kyl aika hauskan näköstä ku porukka juoksi väärille pesille ja muutenki se oli kyl sellasta säätöö et huhuh... Tosin jouduin tekee sopimuksen et pidän pääni kii täst eteenpäin enkä kysy enää et voidaanko pelaa pesistä ja lupaan pelaa kaikkee ihan täysillä enkä valita yhtään... Tosin mun maikka alko katuu tota "pelaan kaikkee täysillä" tänään ilmeisesti ku se sano mulle et voisin pelaa vähä rennommin... No ainakin jätkät on oppinu kunniotttaa mua :)



Latinakin sujuu tosi hyvin nyt ja tykkään siit taas! Oli kyllä tosi hyvä päätös vaihtaa latina ykköseen. Osaan jo kaiken mitä nää opettaa tääl joten ainoo vaikeus on kääntää kaikki englantiin, mutta nyt sekin sujuu jo ihan automaationa ja oon tajunnu mitä meiän maikka haluu meiän tekevän, joten latina on nyt yks mun lempiaineista täällä :)


Repeen tälle kyltille joka ikinen päivä... Kun kävelen bussilta himaan nii siin matkalla on lampi ja toi kyltti ilmesty siihe rannalle joku kolme viikkoo sit jo... Onhan se ihan hyvä olla valmistautunu "talveen" mut toi kyltti on kyl pikkasen liian aikases...

Seuraavat kuvat on otettu mun huoneen ikkunasta maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona... Paremmat näkymät ku eläintarhas :D




 Mutta siis joo pari viime viikkoo on menny aika samalla kaavalla eli aamulla kouluun, lunch kavereitten kaa, bussilla himaan, läksyjen teko, syöminen, uimaan, himaan, dinner ja nukkumaan (eli siis dataaminen). Viikonloput on menny kavereitten kaa hengailles. Pari viikkoo sit mentii porukalla luistelee lauantaina ja noooh... Mä olin ainoo joka oikeesti osas luistella, joten mä luistelin jokaisen kanssa vuorollaan ja yritin opettaa niit... Mä oon luistellu koko elämäni hokkareilla ja kun se dude siel luistelupaikas iski mulle käteen kaunarit ja olin ihan et saisinko hokkarit ja se katto mua ku halpaa makkaraa ja sit se anto mulle ne hokkarit ja kysy et mistä oon kotosin (saamarin aksentti) ja kun sanoin et Suomesta, sen ilme muuttu ja se oli vaa et ookkeii nyt mä ymmärrän miks halusit hokkarit... :) Ennen tota luisteluu käytiin sellases outlet-paikas ja ostin mun EKAT LEVIKSET (siis farkut) ja maksoin niistä viissin 25e ja Suomes vastaavat farkut on maybe jonku 100e joten oli kyllä ihan kiva deal...


Senior, Junior and Sophmore




Tiistait on menny swimming meeteis ja mä oon basically uinu 100 rintaa ja 50 rintaa viestis koko syksyn mut se on kyllä sopinu mulle ihan hyvin. Kaiken kaikkiaan uinti on sujunu hyvin ja oon parantannu mun 100 rinnan aikaa koko ajan. Viimenen tiistai-meet oli pariviikkoo sit ja voi goosh millanen draama siit kehitty. Tyttöjen joukkue ei oo ollu mitenkään hirveen yhtenäinen muutenkaan mut sit meiän paras perhosuimari päätti lähtee kesken meetin ja koko homma kusi kinttuun sen takii ja menettettiin ihan sikana pisteitä ja Eagle (yks Boisen tän piirin high school) melkee rökitti meiät. Kaikki oli ihan raivona kyseiselle henkilölle ja porukka oli jo muutenkin ihan täynnä koko tyyppiä... No mut nyt juttu on siis se et kaikki vihaa sitä edelleen mut kaikki yrittää olla ystävällisii sille koska a) se on meiän paras perhosuimari b) se on mukana viestijoukkuees c) me tarvittaan se uimaa et voidaan voittaa State-mestaruus...


Ashley <3







Viime lauantaina meil oli District-kisat eli kaikki Treasure Valleyn high schoolit ja oli kisaamas piirimestaruudesta ja nooooh ME VOITTETTIIN!! SEKÄ TYTÖT ET POJAT! Me (tytöt) mutskattiin muut koulut jollain 60 pisteel ja pojat voitti 5 pisteel. Mä olin toinen 100 rinnas eli oon Boisen toiseks nopein rintauimari!! Nyt perjantaina meil on State Championschips ja mä uin 100 rintaa ja 100 perhosta. Lauantaina on sit finaalit et hope so pääsen ainaki rinnas sit finaaleihi! Mä niin toivon et me voitetaan noiki kisat ja meiän kapteenit on kyllä aika luottavaisia et me voitetaan koska me murskattiin muut koulut lauantaina... Ois vähä siistii tulla takas Suomeen sillai "moi oon Idahon State Champion..."
'

Riemuidiootti


Nate, my district-buddy! BHS:n uintiteamilla on perinteenä jakaa kaikille omat district buddit ja niille pitää sitten ostaa n. 10 dollarilla kamaa ja tuoda se lahja districteihi! Ja mä sain Natelta tollasen Halloween-sangon, jossa lukee Go Henna! ja se oli täynnä karkkii, jättimäisen pullon appelsiinimehuu ja sit siel oli UIMALAKKI, JOS ON USA:N LIPPU!! Aaa vitsi miten ilonen olin kun näin sen lakin!!



Kun tajusin ottaa kuvan tästä sangosta olin jo tuhonnu suurimman osan eli siis melkein kaikki karkit... oho hups!


Lisäks oon hankkinu uudet lasit ja noi on ihan yyyper hyvät ja maksoin noist vissiin 12 e...



Sara <3





Mä vaan rakastan tätä kuvaa ylikaiken!! Kuvassa siis meiän BHS Swim team-hupparit! Noi on niin coolit ku meil on sukunimet seläs!




Viime lauantaina meil oli Rotary Halloween Party ja perjantaina Dani ja Meli tuli meille ja lauantaina sitten kisojen jälkeen laittauduttiin valmiiks yhessä ja haettiin Valeria ja mentiin juhliin... Juhlista ja sunnuntaista tulee kuvaoksennus ja tarkempi postaus joku päivä mutta kaiken kaikkiaan oli tosi kiva viikonloppu.



Maanataina oli sitten Halloween ja me mentiin porukalla tekee Karkki-tai-Kepponen -kierrokselle ja hauskaa oli kyllä! Laitan maanantain kuvat sit samaan postaukseen noitten lauantai-sunnuntai-kuvien kaa...



Viime viikon maanantaina menin golfaan elämäni ensimmäisen kerran. Meiän Lifetime Sport-maikka anto meille tilaisuuden mennä golfaa ja skippaa 4 ekaa tuntii ja tottakai mä menin. Ja siis en oo ikinä ennen pelannu golfii. Oon löyny golf-palloo pari kertaa mut se siitä joten oli iha joo moi... Ylläripylläri olin ihan surkee ja golf ei kyllä todellakaan oo mun laji. Mä en vaa oo tarpeeks kärsivällinen siihen. Mut muuten oli ihan kivaa ja mun kanssa pelaajat yritti kovasti auttaa mua... Pikkasen otti päähän kun oltiin lopetettu varsinainen pelaaminen, tajusin et kukaan ei ottanu musta kuvii kun golfasin, joten pyysin Domia ottaa kuvan musta ku leikin et golfaan ja se otti ne kuvat ja sano vaa et lyö oikeesti sitä palloo, koska sil ei oo enää mitää välii minne se menee ja joo mä löin sen sitten JA LÖIN SEN IHAN SUORAA LINJAAN JA IHAN SAAMARIN PITKÄLLE! MIKS EN LYÖNY SAMALLALAILLA KUN ME PELATTIIIN?!! Dom ja mun ryhmäläiset katto suu auki varmaan minuutin ihan sillai mitä just tapahtu, kun mä kirosin suomeks ja sit ku ne toipu ne oli ihan et MITÄ TOI OLI?! Olin ihan et ei mitään käsitystä...







Henna

Ei kommentteja: