keskiviikko 31. elokuuta 2011

BHS SWIM TEAM 2011

Hi!

Nyt sitten luvassa postaus uinnista.

Täällä uin siis Boise High School Swim Teamissa marraskuuhun asti. Treenejä on 4xviikossa eli ei paha. Ainoo vaa et treenit alkaa 7.30pm ja loppuu 9.00pm ja aamulla herätys on 6 jälkeen, eli nukkuminen jää vähä vähälle. Treenit on tosi erilaiset verrattuna treeneihi Suomes. Suomes me yleensä uidaan syksystä eka peruskuntokausi eli uidaan pitkää matkaa matalilla sykkeillä. No, tääl pisin matka joka ollaan uitu so far on 175 yardii vaparii TÄYSII. Toi ehkä kertoo jo aika paljon meiän treeneistä, mutta siis joo, me uidaan lyhyitä matkoja ja kovaa.Ekoissa treeneis osa porukkaa oksens jo ihan kybällä... Mulle tää treenityyli tuli totaalisena järkytyksenä, mutta ymmärrän kyllä miks me uidaan näin. Ja syy on se, että high schoolin uintikausi on ihan naurettavan lyhyt: reilu 3kk. Toisaalta toi treenityyli ei oikee natsaa ku uidaan kisois kuitenki pidempää matkaa. Ainoo yksilölajina uitava 50 on vapaata. Missä on 50 pepee?? Mun bravuurimatka?!


Vaikka treenit on muuten iha kököt, mun teammatet on ihanii! Oikeesti harrastukset tääl on loistava keino saada kavereita! Koulussa ei oikeen kerkee hengaa kenenkään kaa, joten ainakin mun osalta treenit on melkee ainoo paikka mis pystyy hengaa kavereiden kaa. Tietenki koulus ruokkiksen aikana myös. Se onki ainoo aika koulus ku kerkee näkee kavereita ellei ne oo samoil tunneil. Meil on treenit Boise State Universityl (BSU) ja sillä meil on treenien aikana käytös 6 (?) rataa. Mä oon uinu nyt koko aja samalla radalla ja meil on aika tiivis ryhmä tän radan osalta. Mun ratalaiset on aivan IHANIA!! Ne haluu että opetan niille suomalaisia kirosanoja yms. joita ne voi sit huudella meiän valmentajalle (joka on muuten ignorannu mut ihan täysin tähän mennessä ainaki)... Tietyistä sanoista on tullu jo ihan inside-läppä... Ainoo hyvä puoli puhuu sellasta kieltä mitä kukaa muu ei puhu tääl, on se et voi kiroilla ja sanoo ihan mitä vaan suomeks, eikä kukaa välitä. Varsinki ku jos kiroilee koulussa, arvosanat laskee välittömästi, joten voin iha rauhassa kirota silti, kunha teen sen vaan suomeks. :D

Tiistaina meil oli eka swim meet eli kisat muita high schooleja vastaan. Meet alko 4pm ja pääsin koulusta 3... No, olin sopinu et meen Sarahille suoraa koulusta ja sen iskä heittää meiät sitte West Y:lle, misssä kisat pidettiin. Olin kuullu, että uin radalla 3 100 yardii rintaa jo etukäteen mutta sitten ku saavuttiin sinne mulle ilmotettiin, et mä uin 50 rintaa sekariviestis. Okkei, selvä. Mä uin Boise High:n kakkosjoukkueessa ja me sijotuttiin toiseks. BHS:n ykkösteam sijottu ykköseks. Viesti oli ekana ohjelmas ja 100 rintaa oliki sit toka vika laji eli venasin jonku 1½h enne ku pääsin uimaa uudestaan. Tos 1½ tunnis sai kehitettyy iha semi hyvän jännityksen päälle vaik ei tos kyl kauheesti ehtinny ajattelee et kohta joutuu lähtee ku koko aja oli jotain toimintaa tai piti puida jotain asiaa... Onneks Sara oli mun kaa samas eräs, joten me pystyttiin tsemppaa toisiamme.  No toi 100 meni iha kivasti vaik tiiän et pystyn kyl parempaanki, mut joka tapaukses erän voitto mulle ja Saralle toinen sija. 100ru:ssa oli kaks erää ja kaiken kaikkiaan olin 2 eli iha hyvin. Aika oli jotain 1,17. Heti ku pääsin altaasta ylös Sara jouksi halaa mua ja ku käveltiin hakee meiän kamoja kaikki meiän seuralaiset oli vaa et "good job!".

Ennen meetiä saatiin meiän team swimsuitit ja lakit. Voi yök!  Muilla high schooleil oli paljon hienommat ja siistimmät uikkarit ja lakit!






 
Sara ❤ (kerrotteko samalla jotain tost mun ilmeestä?!)


Ashley, Sara + minä


No comments





xo

Henna

Ei kommentteja: