torstai 11. elokuuta 2011

Boise!

Moi!

Okei sain mun koneen toimimaan heti edellisen postauksen jälkeen, onneks! Laitan nyt kuvii mun uudesta kotikaupungista ja NY-kuvat ja postaus tulee sit myöhemmin.






Downtown



Boisen korkein rakennus...



Idaho State Capitol



Idaho Steelheads on näitten paras lätkäjengi tääl ja silti se pelaa jotain NHL:n alaliigaa... Vissiin NHL:n farmiliigaa



Pari kuvaa koulusta:




Noi on siis tollasii tiiliä joissa lukee ihmisten nimiä... Hostiskä näytti tiilen jossa luki mun hostsiskon ja -veljen nimet. Se sano että me voidaan teettää mullekki tollanen sit ku koulu loppuu :). BTW käytiin tänään koululla sopimassa mun lukkari. Aineiks mulle valikoitui Amerikan historia (pakollinen), englanti (pakollinen), latina (äiti, haluutko lähettää mulle mun latinan kirjat tai vaan sen toisen ja suomi-latina-suomi-sanakirjan?), lifetime sports (tunnilla ei oo kuulemma kuin poikia ;)... tää on siis liikkaa mut tehään kaikkee esim. lasketellaan, pelataan golfia yms.), algebra eli matikkaa (yhtälöitä yms.) ja kuvis. Saan vaihtaa esim. ton matikan pois jos haluun ja voi olla et jos pääsen toho koulun uimateamiin (tryoutit maanantaina!!!) mun pitää ottaa toisenlainen liikka. Kun me saatiin kaikki jutut koululla selviks me mentiin Y:lle eli kuntosalille (ihan koulun vieres), jossa siis uintitreenit pidetään. Vaihtarit saa ilmasen jäsenyyden, joten me käytiin vaan kuittaa mut sisään ja David-nimenen mies esitteli mulle Y:ta tai no lähinnä vaan altaat. Hän kysyi päälajejani ja kun sanoin että rinta- ja perhonen, hän sanoi että pääsen varmasti koulun uimateamiin, koska kaikki inhoavat perhosta...


Joo eli tän asuin alueen nimi on Foothills east. Talo sijaitsee Kalliovuorten rinteellä, mutta kun nää vuoret on vielä niin pieniä, nää sanoo niit foothillseiks.

Kun kattoo ikkunasta ulos downtowniin, nii siel näkyy taloja ja puita ja kun kattoo toiseen suuntaan näkyy vaan kukkuloita ja aavikkoa.



Tää on suosikkipuu täällä ja tää sijaitsee yhen talon pihalla matkalla kotiin. Se on siis paju ja siis sellanen millanen Tällipaju on Potteris.


Mun hosteilla on kolme kissaa mutta ne on lukittu kellariin, koska ne oli alkanu kusta joka paikkaan. Mä silitin niitä tänään ehkä puol tuntia.


Tää on Boise Staten kotistadion. BS on siis football team ja se pelaa yliopistoliigaa. Nää on tääl ihan sika suosittuja, koska ne voitti muutama vuosi sitten Fiesta Bowl:n.




Tuli aika maratoonipostaus mut ei voi mitään.

Henna

3 kommenttia:

nanni kirjoitti...

vähän kivaa et säki pidät tällästä blogii!!!
Kai sä muistutit niit et suomessa voitettiin viimeeks mm-kultaa (tosta jääkiekosta tuli vaan mieleen:D)
Ja pidän peukkui et pääset siihen uimateamiin!!
oon nii innoissani ku ihmiset on lähteny vaihtoo! En olis ikin ite ees ajatellu uskaltavani! Mut voi Henna pidä hauskaa koko ajan! kun se vuosi on loppujenlopuks kuitenkin aika lyhyt aika!
ja vähän toi sun koti siel näyttää ihanalt! Ja kuin siistii et säki pääset tollosee high schoolii! okei no joo se on lukio, mut high school kuulostaa paljo hienommalt :D
nyt lopetan tän mun romaanin pitusen kommentin!
Mut pääpointti tosiaa oli et pidä kivaa sielä!!! :D

-Sanni

Katariina kirjoitti...

Uuu vähä hienon näköstä! :) Ja noi kouluaineet kuulostaa just kivoilt :D Mut Henna haluisitko laittaa näit kuvii isommiks, sais paremmin selvää? Ja mä haluun tollasen tällipajun, kuin coool!!

Anette kirjoitti...

vähän tuol on ihanat maisemat!! :o hei kerro sit HETI miten ne tryoutit meni!!! :D sain sun postikortin muuten tänää, kiitos <3 ((: