maanantai 22. elokuuta 2011

Last 6 days

Heijsan!!

Viime viikon loppuosa oli niin täynnä toimintaa et en edes ehtinny postaamaan, mutta nyt kertaus viime viikosta eli oikee maratonpostaus.

Keskiviikkona (?) mentiin aamusta koululle rekisteröimään mut ja Aaron (kyllä mä luovun nyt noista lyhennetystä nimistä) eli siis maksamaan jotain maksuja ja täyttämään papereita. Onneks Rotarit maksaa kaikki mun maksut, koska muuten mä oisin kyl aika peeaa pian. Mä sain mun koulu ID:n! Olin iha fiiliksis sen takii!


Mun ID!!

Boise High:ssa kaapit pitää jakaa jonkun muun kanssa ja mä sain aluks "tyhjän kaapin" eli mul ei ollu lockermatea. Aiemmin ku oltiin täytelty papereita, sellanen poika ja sen äiti oli tullu juttelee meille. Mun hostit tuntee ne vissiiin partion kautta tai jotain, mut sit ku säädettiin jotain sen kaappisysteemin jälkeen, se poika tuli mulle sillai et "hey, I'm your lockermate!". Ahaa okey great! Käy mulle!! täs vaihees pitää vissiin sanoo että ulkonäös ei ollu mitään valittamista... :)

Illemmalla menin moikkaamaan Valeriaa, joka on Rotaryvaihtari Ecuadorista. Vale asuu tän mäen juurella eli ehkä parin kilsan päässä. Mukava tyttö ja myös Valen hostsisko oli tosi kiva! Mä menin pyöräl ja joo no alaspäin pelkkää alamäkee eli ihan jees, mut takaspäin pelkkää ylämäkee eli totaalinen kuolema.

Torstaina mentiin hakee mulle mun team swimsuit, joka on siis pakollinen. Ihan kauhee uimapuku. Mä tykkään sellasista uikkareista jotka on avonaisii selästä ja tää team swimsuit on avonaisen vastakohta. Grandma swimsuit.

Illalla mun kolmas perhe tuli hakee mut ja lähettiin kattoo Cabaret-musikaalia. Olin tehny ennen lähtöä vähä taustatyötä (hehehhe) ja autos mun tuleva hostiskä alko miettii, että kuka se nainen on siis Cabaret-elokuvas ja kiitos taustatyön tiesin et se on Liza Minelli ja kun sanoin sen, kaikki käänty kattoo mua iha luukku auki ja hostiskä oli iha et "joo just se..." Mun tulevan hostveljen (joka on muuten håt) ilme oli jotain niin parasta et huhhuh... No mut ennen musikaalia me syötiiin ja juteltiin siinä niitä näitä. Ylläri ylläri tuli jotain puhetta elokuvista ja tuleva hostveli kysy sitten mun lempielokuvia. Vastasin että Step up 3 ja Napapiirin sankarit. Seuraava kysymys tuli tulevalta hostsiskolta, että oonko nähny aiempia osia Step upista. Vastasin että joo oon nähny ja sitten Craig (tuleva hostveli) kysy että tiiänkö sen näyttelijän Step Up ykkösestä (Channing Tatum) ja kun sanoin että joo, se kysy että onko se hot mun mielestä. Vastasin et ei ja jouduin selittää miks ei Alexille (tuleva hostsisko). C puolestaan oli vaan että "okei mä tykkään tästä tytöstä jo nyt..." Itse musikaali oli must tosi hyvä ja hauskaa oli!



Perjantaina aamusta menin koululle, koska me otettiin swimteampicture. Mä jouduin menee pyörällä ja matka himaan päin oli yhtä tuskaa... Ehdin käymään nopee suihkussa, kun V eli Victor tuli ja lähettiin (minä, mun hostveli ja -iskä ja Victor) kohti Ketchumia, jossa meil oli Orientation Camp. Perjantai ilta meni leikkien ja pelaten.

Kuvia matkalta kohti leiriä


 Idahon landee



 

 
Idaho's next topmodel

Lauantaina meil oli aamusta koulutusta (TAAS) ja joskus 1-2 aikaa ajettiin vuorille ja lähettiin vaeltaa kohti järvee. Matka oli ehkä joku 5 kilsaa eli ei siis todellakaan mikään pitkä retki. Kun päästiin järvelle tai pikemminki lammelle, osa porukasta meni uimaan (minä mukaan lukien). Järven vesi oli aika "lämmintä". Leirillä oli mukana myös reboundeja ja yks espanjalaisjätkä, joka oli Idahos vaihdos joku pari vuotta sitte. Se haasto mut uintikisaan (TYHMÄ!) ja tottakai mä olin heti messis ja sovittiiin et uidaan perhosta puoleen väliin järvee eli ehkä noin 35 metrii ja kumpi on siel eka, voittaa. Ei varmaa oo kauheen hankala arvata kumpi voitti? :DD

Eräjorma


Jade <3



 Taas joku eräjorma


The lake



 Viime hetken neuvottelu säännöistä ennen ku lähettiin uimaan



"Team picture"



 Minä ja mun hostdad


Patikoinnin jälkeen ajettiin sellaselle maisematasanteelle josta näki jonkun laakson.



 Emma från Sverige och Kelli (Ruotsilla vaihdossa ollu rebound)



Lauantai meni muuten pelaillessa ja hengaillessa ja illal meil oli leirinuotio. Ennen tota leirinuotioo me tehtiin kasvomaalauksii toisillemme! Porukka oli vähän turhan innoissaan niistä :DDD.





Victor!

Nuotiolla me paistetiin vaahtokarkkei ja laulettiin. Jokaisen piti laulaa omalla kielellään jotain. No Idahos on vaihtarina kolme brassia (ne laulo yhdessä portugaliks), yks Chilestä, yks Meksikosta, yks Espanjasta, yks Ecuadorista (laulo yhdessä espanjaks), yks Sveitsistä, yks Belgiasta, yks Saksasta, yks Itävallasta (laulo yhdessä saksaks), yks Ranskasta (laulo yhdessä ranskaks yhen reboundin kaa), yks Italiasta (laulo sen espanjalaisen ex-vaihtarin kaa italiaks), yks Taiwanista (laulo yhen reboundin kaa kiinaks), yks Ruotsista ja minä Suomesta. Leiril oli yks rebound joka oli ollu Ruotsis vaihdossa ja mukana oli myös yks ruotsalainen vaihtari (ei Rotaryvaihtari), joten ruotsii puhuvia oli kolme+minä. Mä olin sillai et mä en varmana laula yksin, joten mä liityin ruotsalaisiin ja sain lempinimen Wannabeswedish... Tack så mycket!




Sunnuntaina oli sitten kotiin lähtö ja kaikki sulloutu autoihin väsyneinä. Matkalla Boiseen me pysähdyttiin Sun Valleyssä (laskettelukeskus lähellä Ketchumia) ja kierreltiin sitten hetki siellä. Kaiken kaikkiaa oli tosi kiva leiri!



Mun hosveli Aaron, minä ja Victor




Tänään oli ekat uintitreenit ja ne meni ihan hyvin. Treenit oli kyl tosi erilaiset kuin Suomessa, mut elämä on. Uusia kokemuksia vartenha täällä ollaan, joten en valita ku vähä... Alkuverra oli ehkä hikiseen sata yardia ja sit alettiin uimaan kovaa heti ja koko loppu treeni uitiin kovaa eikä meil ollu ollenkaa loppuverraan! Excuse me?! Ja ekat "kisat" on ens tiistaina heti koulun jälkeen. Kuin tyhmää?! No niinku viikonloppuna meille opetettiin: It's not good, it's not bad, it's just different  (IT'S  JUST DUMB)...

xo

Henna


10 kommenttia:

Julia kirjoitti...

upeet maisemat tuol! ja mitä jätkii ;) :DD

Unknown kirjoitti...

miten voit väittää ettei Channing Tatum oo kuuma:DD selitä!

Unknown kirjoitti...

Oot vaan ihan innoissas ton espanjalaisen jätkän kainalos:DD kuuluisko toi siihen sarjaan josta joskus keskustelimme;DDD

ansu kirjoitti...

kivalt näyttää ! (: kuva uimapuvust olis jees ::D:D

Henna kirjoitti...

Julia: hahhaha jooo MAISEMAT oli iha semi hyvät :DD

Ansu: Kuva grandma swimsuitista tulee kun vaan saan sen

Panu: jaa a ;)) ja en tiiä miks Tatum ei oo hot must, mut nyt herää kysymys et miks se on susta kuuma?! Selitä mulle :DD

Unknown kirjoitti...

en oo niin rajoittunut seksuaalisesti ettenkö pystyisi sanomaan että channing tatum tai johnny depp tms on kuuma:DD

Henna kirjoitti...

jaaha :DDD good to know

Anette kirjoitti...

huhhuh noi treenit kuulostaa kyl aika jänniltä :DD hienot maisemat kyl on taas näis kuvis !! (:

Saara kirjoitti...

Eikä, miten maailma voi olla näin pieni!? Tuo sun kolmas perhe niin ne on niiiiin mukavia ihmisiä. Olin Alexin kanssa samalla kurssilla ja se oli mun ensimmäisiä ystäviä Boisessa. Alex on yks mun läheisimmistä ystävistä Boisesta! :-D voi vitsi miten maailma voi olla pieni! :-DDD

Henna kirjoitti...

Joo ne vaikuttaa oikein mukavilta! :)